htmt-luchtfoto.jpg

Persbericht: Dit jaar geen Bossche ondernemersprijs maar spreekuren op 30-11 en 12-12

Bossche VVD gaat digitaal op 30 november en 12 december in gesprek met ondernemers om met hen in gesprek te gaan over het nieuwe ondernemen.

Waar eind vorig jaar fractievoorzitter Ralph Geers met veel vreugde de eerste winnaar van de Bossche ondernemersprijs bekend maakte, gaat 2020 een heel ander jaar worden. In plaats van de gebruikelijke prijs worden dit jaar ondernemersspreekuren georganiseerd.

Vandaag, 20-11-2020, is het de dag van de ondernemer, waarbij de Bossche VVD normaal gesproken de Bossche ondernemersprijs uitreikt. “Alleen is dit volgens ons geen jaar om feest te vieren. Ondernemers zijn gedwongen dicht en worden geconfronteerd met omzetverlies. Daarom gaan we het dit jaar anders aanpakken.” aldus fractievoorzitter Ralph Geers.

De Bossche liberalen gaan het dit jaar anders doen. Ze gaan op een aantal momenten spreekuren voor ondernemers organiseren om met hen in gesprek te gaan over het nieuwe ondernemen. Zo proberen zij erachter te komen tegen welke regelgeving ondernemers aanlopen, welke kansen er zijn en wat ervoor nodig is om die te grijpen.

De ondernemersspreekuren vinden digitaal plaats op 30 november en 12 december. Aanmelden hiervoor kan door het invullen van dit formulier: https://forms.gle/ybRHvQtM6iWWSvae7

Kerstborrel - online wijnproeverij 10-12-'20 om 17.00uur

Beste HTMT leden,

Hopelijk gaat het jullie goed (genoeg) in deze moeilijke tijden. Grote (live) contactmomenten zijn tegenwoordig heel moeilijk, maar toch is het is de hoogste tijd om elkaar weer eens te ontmoeten!

2020, het jaar van ‘corona’, annuleringen en weinig contactmomenten: geen bedrijfsbezoeken aan de HTMT leden Pentaparc en Versluis Kantoorinrichters, geen gezamenlijke schouw, wèl een –uitgestelde– ALV op 24 september bij De Lachende Vis met een toelichting op de ondernemersvisie ‘Den Bosch 2030’ door Marc Hoedemakers, geen inloopborrels, geen cultureel ledenuitje en ook de fysieke Kerstlunch op 10 december gaat niet door.
Maar… wàt gaan wij wel doen?

Met elkaar het glas heffen tijdens een Kerstborrel met online wijnproeverij via ‘Teams’ op donderdag 10 december 2020 en wij hebben Wouter Bensdorp bereid gevonden om de proeverij te verzorgen.

Het programma is als volgt:

16.50 uur

Inloggen virtuele bijeenkomst

17.00 uur

Opening door Harry Emmen, voorzitter HTMT en
online proeverij door Wouter Bensdorp

±17.45 uur

Afsluiting

Wat kunt u van Bensdorp Wijnen verwachten?
We gaan richting eindejaar dus een bubbel mag niet ontbreken. Daarna een witte en rode wijn die tot Wouter zijn persoonlijke favorieten gerekend worden. De proeverij is interactief dus komt u vooral met vragen en opmerkingen, dat maakt het alleen maar levendig. En u bent echt niet ’verplicht’ om álle flessen open te maken hoor. Als alternatieve ‘kunst en kitsch’: mocht u thuis een wijn hebben liggen waarvan u niet weten of die nog goed is, laat het Wouter weten en hij maakt een inschatting.

De te proeven wijnen worden vooraf aan de leden (en daarmee hopelijk alle deelnemers) persoonlijk afgeleverd. Uiteraard is bij deze HTMT activiteit uw zakelijke of privé partner ook van harte online welkom, mits u wel de corona maatregelen in acht neemt!

Ook als u geen wijn drinkt bent u ook uiteraard welkom, maar dan vragen wij u om zelf voor een glaasje van ’t een of ‘t ander zorgen.

Aan- of afmelden voor de proeverij kan, met vermelding van uw naam en bedrijfsnaam, bij het secretariaat per e-mail (tot en met uiterlijk 3 december). De deelnemers ontvangen rond 8 december een teams link.

Vergeet niet uw juiste emailadres door te geven waarop wij u via teams kunnen uitnodigen. Indien u nog geen teams op uw computer of laptop heeft geïnstalleerd kunt u via Google zoeken op “teams installeren” en de voor ú geschikte versie uitzoeken en downloaden.

U bent er 10 december toch ook ‘digitaal’ bij? Het HTMT bestuur hoopt u dan treffen, bij te spreken en het glas te heffen.